RSS

fincan böreği...





daha ramazan gelmeden hoş , basit ve doyurucu bi sahurlukla başlamak istedim...isterseniz minik börekcikleri yatmadan hazırlayıp ağzı sıkı kapalı bi kapta saklayıp sahurda kızartabilirsiniz..

malzemeler:

2 su bardağı un
1,5 çay bardağı ılık su
1 çay kaşığı tuz
1 adet yumurta

iç harcı için:

beyaz peynir
maydanoz

yapılışı:

hamuru hazırlayın ilk olarak.unun ortasını havuz gibi açıp üzerine yumurtayı kırın.tuzunu ekleyin.ve suyunuda azar azar ilave ederek kulak memesi yumuşaklığında bi hamur yoğurun.hamuru 4 parçaya bölüp üzerini bi havlu bezle kapatıp yarım saat kadar dinlendirin.vaktiniz yoksa dinlendirmeyebilirsinizde.ama dinlenince hamur daha güzel sonuç veriyo.iç harcı hazırlayın bu arada.beyaz peyniri çatalla ezip içine ince kıyılmış maydanozları ekleyin.sonra hamurlardan birini merdane ile açın.sonra küçük kahve fincanı ile kesmeden hafifçe bastırın iç malzemeyi koyacağınız yerleri işaretlemiş olun.işaretlediğiniz dairelerin içine iç malzemeyi koıyun.sonra diğer açmış olduğunuz hamuru üzerine kapatın ve fincan ile daireler kesin.sonra kızgın yağda kızartın...afiyet olsun...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

12 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Her halindne belli nefis olduğu elelrinize sağlık...

hafsahatun dedi ki...

afiyet olsun...:)

Cafe Pepela dedi ki...

Çok güzel görünüyor,pratik ve leziz olması en güzeli,ellerinize,gönlünüze sağlık!

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı haftalar. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize,emeğinize sağlık.
(Sahurda çayın yanında ne güzel gider.)
Saygılar.

sarkaç dedi ki...

Dün oğluma "hatırlıyor musun fış fış kayıkçı tekerlemesini?" diye sormuştum, kucağıma alıp severken. Kızımda "bu tekerlemede hiç çözemediğim şey akşama fincan böreği kısmı" diyerek katılmıştı konuşmamıza. Ben de ona fincan böreğinin nasıl bir şey olduğunu anlatmıştım. Ne tesadüf şimdi de resmini gösterebileceğim. Bu görüntülerin ardından tadını da tatmak isteyecekler eminim.

hafsahatun dedi ki...

:D
güzel tevafuk olmuş...bende o kadar oynarım onu kızlarımla o kadarda yaparım bu böreği ama hiç o olduğunu düşünmemiştim ..:D ne garip dimi..

Fatoş Öztürk dedi ki...

Merhaba arkadaşım ellerine sağlık.Böreğin çok nefis görünüyor.Bloğunu izlemeye aldım.Sevgiler...

hafsahatun dedi ki...

afiyet olsun...
hoşgeldiniz...:D

Adsız dedi ki...

böreği denedim hafsacım.ama sonuç pek iyi olmadı.pişerken öyle puf puf kabarmadı sanki biraz içi çiğ gibi oldu.içine karbonat yada maya falan mı koymak lazım acaba kabarması için ????yada ben beceremedim :((( yinede tadı güzel

hafsahatun dedi ki...

adsızcım öncelikle adını yazsaydın çok memnun olacaktım...:)
börek ise neden kabarmadı ki acaba?walla ben sık yapıyorum hiç kabarmadığı olmadı..belki pişirmeden önce çok kurutmuş olabilirmisin?yada hamuru fazla kalın açmış?

Bir Cimcik dedi ki...

ben adsız :)) blog a yorum için giriş yapmadığım için adsız oldu sanırım.fazla bekletmedim pişirmeden önce ama ya biraz kalın açtım.yada hamuru biraz sert tuttum.ama tadı güzeldi.en kısa zamanda tekrar denicem.

hafsahatun dedi ki...

umarım bundan sonra yanılmazsın...
afiyet olsun şimdiden..:)

Yorum Gönder

daha dumanı üstündeyken yorumunu bırakabilirsin..:)