RSS

el açması pazılı börek...


artık her seferinde şu oldu bu oldu da yazamadım demekten sıkıldım..

rahat olun demiycem...

sanırım bu iş beni artık biraz aşıyo..

tarif yazma zorunda hissedipte bişeyler yazmak da istemiyorum..

umarım daha sık tariflerle aranızda olurum..


ne zamandır el açması börek yapmıyodum...

taptaze pazıları görüp dayanamayıp alıp bide bunlarla börek yapmaya karar verince

bu bari el açması olsun dedim ve kolları sıvadım...

her yufka açışımda bir daha asla hazır yufka almıycam diyorum

ama yinede alıyorum...

elde açılmış yufkanın lezzeti yumuşaklığı kıtırlığı asla hazır yufkalarda olmuyo malesef..


gelelim malzemelere..

hamuru için:


1 yumurta

1 çay bardağı sıvıyağ(ben fındık yağı kullanıyorum)

1 çay bardağı yoğurt

1 çay kaşığı karbonat

1 çay kaşığı sirke

alabildiği kadar da un


içi için:


1 demet pazı

1 orta boy soğan

200 gr kıyma

sıvıyağ

arzuya göre baharat(ben karabiber ve kırmızı pul biber kullandım)


açmak için: nişasta

içi için:

3 büyük kaşık tereyağı

1 çay bardağı sıvıyağ


yapılışı:


hamuru ele yapışmayacak kulakmemesi kıvamında yoğurup yarım saat kadar dinlendiriyoruz.o arada iç harcı hazırlıyoruz.soğanı sıvıyağda bi güzel kavuruyoruz.ardından kıymayı ilave edip kavurmaya devam ediyoruz.baharatları ilave ediyoruz.en sonda pazıları ilave edip bi güzel daha kavuruyoruz.altını kapatıp soğumaya bırakıyoruz..hamuru temiz bir zeminde 6 eşit parçaya ayırıyoruz.(benim hamurumdan mandalina büyüklüğünde 6 parça çıktı)önce merdane yardımıyla pasta tabağı kadar büyütüp ardından oklava ile incecik olana kadar açıyoruz.bi kenar da erittiğimiz tereyağı ve sıvıyağı azcık ılıtıp açtığımız yufkanın üzerine biaz gezdiriyoruz.fırça yardımıyla dağıtıp yufkanın bir kenarına pazılı harcımızı yerleştiriyoruz.kol böreği gibi rulo yapıp sarıp tepsimizin içine yerleştiriyoruz.bütün yufkalara aynı işlemi yaptıktan sonra kalan yağıda üzerine gezdirip önceden ısıttığımız 200 derceli fırında altı üstü kızarana kadar pişiriyoruz...afiyet olsun..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 yorum:

Unknown dedi ki...

El açması gibi olur mu hiç? Mis gibi olmuş. Ellerinize sağlık.

anneanneninemekleri dedi ki...

El açmasının tadı başka ellerine sağlık nefis görünüyor.

emelce yemek dedi ki...

bir de ben kollari sivayip acsam su yufkalari,tembellestim iyice.harika olmuslar ellerine kollarina saglik

Yorum Gönder

daha dumanı üstündeyken yorumunu bırakabilirsin..:)